ČESTO POSTAVLJANA PITANJA
P: Koliko se promijenio računovođstveni sistem?0: računovođstveni sistem se kontinuirano mijenja, posebice u periodu od ulaska Hrvatske u EU. Novi normativi diktirani od strane EU direktiva i modernizacija sustava otežali se posao računovođa, pa je tako nužno kontinuirano usavršavanje i stjecanje novih znanja putem različitih edukacija i standardne literature.
P: Kako možemo imati povjerenja u novog računovođu?
0: Većina klijenata se, pri traženju računovođe, rukovodi prvenstveno cijenom usluga što često može dovesti do nezadovoljstva klijenta nedovoljnom kvalitetom usluge. Stjecanje povjerenja klijenata nije jednostavno što mi, iz svog dugogodišnjeg iskustva u radu s domaćim i međunarodnim klijentima, jako dobro znamo. Stoga je naša preporuka da je pri odabiru računovođe ipak potrebno pronaći optimalan spoj kvalitete i cijene usluge, što mi kontinuirano nudimo svojim klijentima.
P: Mora li računovođa davati savjete, prikupljati potrebnu dokumentaciju te kontaktirati institucije umjesto klijenata ili to nije obavezno?
0: Kvalitetna usluga računovođstvenog servisa, osim strogo računovođstvenih, obuhvaća i savjetodavne usluge koje se tiču poslovanja, informiranje klijenata o novonastalim okolnostima koje se mogu odraziti na njegovo poslovanje i sl. kao i posredovanje između klijenata i relevantnih državnih institucija, banaka i sl.
P: Koliko su tajne informacije izmedu računovođa i klijenata prema trećim stranama?
0: Poslovne tajne izmedu računovođa i klijenata prema trećim stranama strogo su čuvane, kako nalaže zakon. Medutim, računovođa ima i obaveze prema državnim institucijama, te se mora ponašati u skladu sa zakonima proizašlima iz direktiva EU, posebice Zakonu o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma, te novom Zakonu o zaštiti osobnih podataka.
P: Koliko je važna fizička udaljenost klijenata i računovođa za kvalitetno obavljanje računovođstvenih usluga?
0: Udaljenost lokacija sjedišta tvrtki klijenta i računovodstvenog servisa danas nije prepreka kvalitetnom obavljanju usluga. Korištenjem novih informacijsko-komunikacijskih tehnologija, uvodenjem novih informatičkih alata u knjigovodstvo te informatizacijom državnih institucija i uvodenjem e-dokumenata jednostavna je komunikacija i brza razmjena informacija izmedu računovođa i klijenata, kao i izmedu računovođa i relevantnih, državnih i drugih institucija.
P: Kako otvoriti poduzeće u Republici Hrvatskoj?
0: Više o tome kako osnovati poduzeće u RH pogledajte na : https://www.hitro.hr/kako-otvoriti-d.o.o.-j.d.o.o./